SKIP Congres

Eventcommunicatie die impact maakt

Het SKIP- congres: Denormaliseren doe je zo, het leukste congres over drugspreventie is hét congres voor iedereen die zich bezighoudt met drugspreventie. Hier komen experts, professionals en geïnteresseerden samen om te leren, inspireren en bij te dragen aan een gezondere samenleving. Wij ontwikkelden een campagne met huisstijl die niet alleen de boodschap visueel versterkte, maar ook zorgde voor een recordaantal van 500 deelnemers.

SKIP streeft ernaar een nieuwe norm te creëren voor drugsgebruik onder jongeren. 32 gemeenten in de politieregio Oost-Brabant, GGD Hart voor Brabant, GGD Brabant Zuidoost en Novadic-Kentron bundelen hiervoor hun krachten. Wij hielpen hen hun missie visueel over te brengen.

CreatieKrachten - Group-2

Voor het SKIP- congres creëerden we een huisstijl die de boodschap van het congres duidelijk en krachtig uitstraalde. Van banners en notitieboekjes tot keycards, en van posters en signing tot een gebruiksvriendelijke PowerPoint-template – elk communicatiemiddel zorgde ervoor dat de visuele identiteit door het hele congres heen voelbaar was.

Met pakkende social media-updates hielden we bezoekers betrokken – voor, tijdens en na het congres. Dit zorgde niet alleen voor zichtbaarheid, maar stimuleerde ook de aanmeldingen. Daarnaast ontwikkelden we een gebruiksvriendelijk nieuwsbrieftemplate, waarmee SKIP de deelnemers eenvoudig via e-mail kon bereiken. Het resultaat? Een congres dat niet alleen qua inhoud maar ook visueel indruk maakte.